Hvad er digital post?

Digital post er billigere, hurtigere og mere miljøvenlig kommunikation.
Tilmeld dig digital post fra TREFOR og få alle fordelene

For at opnå gebyrfrihed og kunne benytte selvbetjeningen er det en forudsætning, at du tilmelder dig digital post. Og selv hvis du ikke vil ændre på din betalingsform, er der stadig mange fordele ved at tilmelde sig digital post.

Først og fremmest er du altid på forkant med de vigtigste informationer fra TREFOR og dernæst har du alle dine dokumenter fra TREFOR samlet på ét sted. Sidst men ikke mindst gør vi miljøet en tjeneste ved at kommunikere digitalt, fordi vi undgår unødigt papirspild ved at have dokumenterne tilgængeligt online.

De personoplysninger, du afgiver, håndterer vi helt i overensstemmelse med den gældende databeskyttelsesforordning. Du kan læse mere om vores behandling af dine personoplysninger i vores persondatapolitik for TREFOR Vand, TREFOR Varme og TREFOR El-net.

Hvad modtager du med digital post?

Du modtager blandt andet betalingspåmindelser, meddelelser og varslinger om vilkår, produkter og priser som digital post i selvbetjeningen. Når du tilmelder dig digital post, modtager du automatisk en notifikation på e-mail fra os, når der er ny digital post til dig i selvbetjeningen. Du kan også vælge at få besked pr. SMS. Det registrerer du under "Min profil".

Bemærk, at driftsinfo og forbrugsovervågning er ikke en del af digital post fra TREFOR. Du skal derfor tilmelde dig driftsinfo på selvbetjeningen for at få besked, hvis der sker driftsforstyrrelser eller pludselige nedbrud i dit område samt forbrugsovervågning, hvis du ønsker overvågning og rapporter over dit forbrug.

Sådan tilmelder du dig digital post

  1. Gå til selvbetjeningen
  2. Tast kundenummer, pinkode og MitID. Kundenummer og pinkode finder du øverst i højre hjørne på din seneste regning eller i dit velkomstbrev.
  3. Tilmeld digital post.
  4. Du modtager nu en aktiveringsmail, hvor du skal bekræfte din e-mailadresse via et link. Du er først tilmeldt digital post, når du har klikket på linket i mailen.

Når du er tilmeldt digital post, skal du huske at læse den post vi sender til dig. Du skal også huske at fortælle os, hvis du får ny e-mailadresse eller telefonnummer, for det er dit ansvar, at vi har de korrekte oplysninger.

Læs mere om vilkår og betingelser for digital post

Digital post fra TREFOR

Derfor skal du tilmeld dig digital post

  1. Det er hurtigt

    Du er altid på forkant med vigtige informationer.
  2. Det er nemt

    Du har altid dine dokumenter lige ved hånden.
  3. Bedre for miljøet

    Du sparer miljøet for unødvendig papirspild.
Tilmeld dig digital post

Spørgsmål og svar om digital post

Digital post er en digital kommunikationsløsning, der gør det muligt for dig at modtage post fra TREFOR i din egen personlige online postkasse i Selvbetjeningen.

Du modtager blandt andet betalingspåmindelser, meddelelser og varslinger om vilkår, produkter og priser.

Du tilmelder dig digital post ved at oprette dig som bruger af selvbetjeningen.

Første gang du logger på selvbetjeningen, skal du bruge dit kundenummer, pinkode, MitID og e-mailadresse. Kundenummer og pinkode finder du øverst i højre hjørne på din seneste regning eller i dit velkomstbrev.

Herefter modtager du en aktiveringsmail, som du skal bekræfte ved at klikke på et link i mailen. Du er først tilmeldt digital post, når du har klikket på linket.

Betaling via Mobilepay eller betalingskort forudsætter, at vi kan have en digital dialog med dig. Derfor er det en betingelse, at du tilmelder dig digital post.  

  • Du har al kommunikation fra os samlet ét sted
  • Du slipper for at tømme postkassen og gemme fysiske breve
  • Det er mere sikkert i henhold til personfølsom data
  • Du hjælper miljøet og CO2-udledningen
Så let slipper du for gebyr på dine betalinger af vand og varme hos TREFOR

Undgå betalingsgebyr

Det er nemt og hurtigt at opnå gebyrfri betaling via 3 nemme skridt i selvbetjeningen.

Læs om gebyrfrihed