Forklaring til din regning
For at hjælpe dig lidt på vej har vi lavet et eksempel på en regning, du kan modtage fra TREFOR.
Ofte stillede spørgsmål
Din regning fra TREFOR Vand og TREFOR Varme skal være overskuelig og let at forstå, og det vil vi gerne hjælpe dig med.
En vand- eller varmeregning er fyldt med fagudtryk og forkortelser, og for at gøre det lettere for dig at forstå din regning, har vi lavet et eksempel af en regning, hvor vi har forklaret udvalgte ord og begreber.
Se eksempel på vand og varme regning
Sammen med din regning vil du ofte opleve, at TREFOR Vand eller TREFOR Varme medsender et bilag med relevant information til dig. Det kan f.eks. være en ny afregningsform, betalingsmulighed eller generel information fra TREFOR Vand eller TREFOR Varme.
På selvbetjeningen kan du se dine regninger og årsopgørelser samt dit kontoudtog fra TREFOR Vand og TREFOR Varme.
Du skal bruge MitID samt dit kundenummer og pinkode for at logge ind. Kundenummer og pinkode finder du på din regning fra TREFOR Vand eller TREFOR Varme.
Hvis du overskrider sidste betalingsdato for regningen, får du en betalingspåmindelse med ny betalingsfrist.
Overskrider du sidste betalingsdato på påmindelsen, sender vi rykker med ny betalingsfrist. Udsendelse af betalingspåmindelse og rykker medfører gebyr og renter efter gældende regler.
Overskrider du sidste betalingsdato på rykkeren, afbryder vi forsyningen. Genåbning sker, når restancen samt lukke- og genåbningsomkostninger er betalt til TREFOR Vand/TREFOR Varme.
Du betaler stadig abonnement, selv om der er lukket for din forsyning (vand/varme) da stikledningen løber ind. Hvis du vil undgå dette, skal stikledningen fjernes. Prisen for opgravning af stikledning (og genetablering) er efter regning, som det ses i følgende takstblad.
Det er nemt og hurtigt at opnå gebyrfri betaling via 3 nemme skridt i selvbetjeningen.